Altide en ViPcom verbeteren de klantervaring in de zorg met Talkdesk CX-Cloud.

Altide werkt samen met ViPcom om de klantervaring in de zorg naar een hoger nivea te tillen met de implementatie van Talkdesk CX-Cloud voor het contact center. Door te investeren in deze  nieuwe technologie kunnen cliënten sneller en effectiever  worden geholpen, ongeacht het communicatiekanaal, terwijl zorgprofessionals worden ontlast. De implementatie is verzorgd door ViPcom. ViPcom ondersteunt hiermee Altide als strategische partner bij het inspelen op trends en toekomstige zorgbehoeften.

Talkdesk als oplossing voor het contactcenter in de zorg
Mensen gaan steeds meer zorgtaken zelf uitvoeren en zorgverlening vindt ook steeds meer thuis plaats. Dat is inherent aan het personeelstekort èn de gezamenlijke opgave om de zorg beschikbaar en betaalbaar te houden. Bovendien vinden mensen het fijn om de regie in eigen hand te hebben. Medisch servicecentrum Altide speelt daar actief op in met diensten voor thuismonitoring en zorg op afstand.

Door de inzet van ICT-toepassingen helpen Altide en ViPcom om het probleem van het personeelstekort te tackelen. “Bij ons staan gediplomeerde zorgprofessionals 24 uur per dag, zeven dagen per week paraat om mensen te helpen,” vertelt Coen van Wichen, IT-manager bij Altide. “Onze professionals verzorgen de triage en kunnen bepalen welke actie moet worden ondernomen voor een cliënt of patiënt. We voorkomen dat (huis)artsen of verpleegkundigen in actie moeten komen en verlagen zo de druk, zodat die artsen en verpleegkundigen ingezet kunnen worden.

Efficiëntie en ontlasting van zorgprofessionals met Talkdesk
In de zorg is het steeds belangrijker om, ongeacht het gekozen communicatiekanaal, zoals voice, chat, e-mail of beeldzorg, de cliënt direct te herkennen en te koppelen aan de juiste medewerker of het juiste team. Met de koppeling tussen de applicatie (Talkdesk CX-Cloud) en de CRM-software (Salesforce) krijgt de zorgprofessional direct de juiste achtergrond  van de beller voor een goed klantbeeld. Met deze informatie kan de medewerker op efficiënte wijze een goede afweging maken voor de juiste vervolgstappen. Dagelijks verwerken de zorgprofessionals van Altide meer dan 1.000 telefoontjes en 1.900 alarmen. Dat zijn jaarlijks bijna 2 miljoen contacten.

De toekomst van zorgcommunicatie: AI en schaalbaarheid in het contactcenter
Met de toekomstige inzet van kunstmatige intelligentie (AI) wil Altide haar medewerkers nog beter gaan ondersteunen door standaard en repeterende administratieve taken te automatiseren. De zorgprofessional wordt proactief voorzien van relevante informatie ter ondersteuning van hun werk. Daarnaast biedt Talkdesk waardevolle rapportages en analyses voor de dagelijkse sturing van de operatie. Daarmee kan Altide tijdig inspelen op eventuele trends en ontwikkelingen voor te verwachten volumes, benodigde capaciteit en redenen van contact.

Altide’s ervaringen met ViPcom
Coen van Wichen: “De integratie van Talkdesk speelt een cruciale rol in onze infrastructuur voor zorg op afstand. Dankzij Talkdesk kunnen we efficiënter werken en nog beter inspelen op de behoeften van onze klanten. Talkdesk is onze eerste schakel in de keten, die zorgt dat de calls bij de juiste medewerker terecht komen. We merken betere geluidskwaliteit van onze gesprekken. Fijn voor de beller én onze collega! We hebben met ViPcom een betrouwbare partner gevonden die met ons meedenkt en ons ondersteunt bij het optimaliseren van onze processen. Deze oplossing voldoet volledig aan onze huidige behoeften en biedt ons ruimte voor toekomstige schaalvergroting, met AI als waardevolle toevoeging. Robert Ardon, salesmanager bij ViPcom, vult aan: “Efficiëntieverbetering, waarde creatie en partnership” blijven de gezamenlijke speerpunten van Altide en ViPcom in de komende jaren.”

2025
Ervaar onze
CloudXperience
Klantgedreven.
Cloudgestuurd.