Eerder deze maand hebben Avaya en RingCentral een strategische samenwerking aangekondigd. Daarmee komt voor Avaya voorlopig een einde aan een lange periode van overnamegeruchten. RingCentral is een wereldwijde aanbieder van cloud gebaseerde Unified Communications oplossingen. 

De strategische samenwerking tussen Avaya en RingCentral voorziet onder meer in een kapitaalinjectie door RingCentral van zo’n €450mln. Een deel van dit bedrag wordt omgezet in een aandelenpakket. Daarmee is RingCentral voor Avaya een exclusieve aanbieder van cloud-gebaseerde UCaaS. De verwachting is dat de overeenkomst nog dit kwartaal zal worden goedgekeurd.

Avaya gaat gebruik maken van de cloud-technologie van RingCentral. Speciaal voor Avaya wordt er een nieuw dienst ontwikkeld: Avaya Cloud Office of ACO. 

ACO betekent voor Avaya een zeer belangrijke en welkome aanvulling op het portfolio. Hiermee biedt Avaya een compleet gamma aan unified communications, contactenter, UCaaS en CCaaS oplossingen. Avaya Cloud Office moet er voor zorgen dat Avaya-klanten op een naadloze manier gebruik kunnen maken van het wereldwijde cloud platform van RingCentral.

De samenwerking is fantastisch nieuws voor onze klanten. Een echt goede UCaaS oplossing biedt veel flexibiliteit en functionaliteit.

Wim van Tol, commercieel directeur ViPcom.

Met de toevoeging van ACO aan het portfolio kunnen klanten kiezen uit een eigen systeem, een volledig cloud gebaseerde oplossing of iets hier tussenin. De deal is ook belangrijk voor RingCentral. Het bedrijf heeft ongeveer twee miljoen aansluitingen, ter vergelijk: Avaya geeft wereldwijd meer dan honderd miljoen aansluitingen. De verwachting is dan ook dat de samenwerking een significante impact op de totale markt zal hebben. 

Over ViPcom

Al meer dan 15 jaar levert ViPcom contactcenter systemen en onze klanten bevinden zich in de top van de middenzakelijke markt.

ViPcom is gespecialiseerd in het bouwen van systemen met slimme routeringen. Hierbij gaat het om spraak, email, chat en web voor het actief ondersteunen van agenten in contactcenters.

Geïntegreerde toepassingen met voice, sociale media, contactcenter en conferencing maakt communicatie gemakkelijk, ongeacht locatie of het apparaat dat U gebruikt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.