CCaaS.nu - Omnichannel klant contact

De klant bepaalt hoe en wanneer zij contact opneemt

Waar multichannel bedoeld is voor een optimale bereikbaarheid van organisaties via diverse kanalen is omnichannel gericht op de ‘customer journey’ om bijvoorbeeld tot een aankoop te komen of een antwoord op een vraag te krijgen. Deze ‘customer journey’ zal in veel gevallen via diverse kanalen verlopen. Indien tijdens een telefoongesprek een afspraak gepland wordt, kan een agent tijdens het gesprek een SMS sturen met de afspraakbevestiging en een link naar een web app waarin deze eventueel gewijzigd kan worden.

ViPcom voorziet met haar CCaas.nu Contact Center in een krachtige oplossing om voice, e-mail en messaging contacten op een uniforme manier te routeren. De agent interface is geoptimaliseerd om elke vorm van contact af te handelen. Hierdoor wordt het overbodig om per kanaal een aparte tool te gebruiken en zijn rapportages over alle live contact kanalen in een enkel systeem beschikbaar. Online Contact Center maakt het mogelijk dat een agent contacten over meerdere kanalen tegelijk afhandelt. Hierdoor kunnen nieuwe kanalen sneller rendabel ingezet worden.

Voordelen van Omnichannel contact center

  • Eén systeem voor al uw klantcontactkanalen
  • Eén database voor al uw rapportages
  • Eén overzichtelijk beheerportal
  • Maakt vernieuwende communicatieconcepten mogelijk